بسيج دانشجويي دانشكده فني نيشابور

بسيج دانشجويي دانشكده فني نيشابور


با سلام. ايجاد وبلاگ بسيج دانشجويي دانشكده فني نيشابور را به اساتيد و دانشجويان تبريك گفته .آرزوي سلامتي رابرايتان دارم.

مدير وبلاگ



نظرات شما عزیزان:

شیخ حسن جوری کیست؟
ساعت23:09---15 دی 1390
سلام علیکم؛
شیخ حسن جوری، عارف و مجاهد بزرگ قرن هشتم هجری است که در قیام سربداران خراسان نقش برجسته‌ای را ایفا نموده است. این مجاهد بزرگ نیشابوری، پس از شیخ خلیفه مازندارنی، فعالیت‌های مریدان شیخ خلیفه را وارد مرحله‌ تازه‌ای نمود و با جنبه‌ی عملی دادن به تعالیم شیعی و بیگانه‌ستیز استاد خود، راهبری جنبش را بر عهده گرفت و در راه تثبیت و ترویج عقاید مذهب شیعه اثنی عشری، بیگانه‌ستیزی و مبارزه با حاکمان مغولی ستمکار زمان خود مجاهدت نموده، در این راستا چندین بار زندانی گردیده، مهاجرت نموده و سرانجام در سال 746 هجری قمری به دست وجه‌الدین مسعود باشتینی به شهادت رسید. آرامگاه این مجاهد بزرگ نیشابوری که به عنوان رهبر دینی و معنوی قیام سربداران خراسان شناخته می‌شود در نزدیکی روستاي فيروزآباد شهرستان شاهرود قرار گرفته است.
با نظر به این‌که در سال‌های اخیر، گروهی در حوزه‌ی غربی جغرافیایی ام‌البلاد خراسان –نیشابور-، از نام «سربداران»، برای دستیابی به مقاصد مشخصی بهره‌برداری می‌نمایند به گونه‌ای که کمتر نامی از شیخ مجاهد نیشابور مطرح می‌گردد؛ شایسته به نظر می‌رسد ابعاد مختلف اندیشه‌ها و تعالیم و فعالیت‌های رهبری دینی و مذهبی قیام سربداران خراسان، برای همگان شفاف‌سازی و تبیین گردد. این موضوع، به ویژه در محیط وب -که به کانون بهره‌برداری‌های تبلیغی ذکر شده، تبدیل شده است- بسیار بایسته به نظر می‌رسد. از این روی لینک زیر به عنوان نقطه شروعی برای شناخت شیخ حسن جوری، معرفی می‌گردد تا در صورت تمایل شما نویسنده محترم این وبلاگ با پردازش و مطالعه‌ بیشتر، به اطلاع مخاطبان ارجمندتان برسد:
عنوان مقاله: «حذف رهبری دینی، شگرد افراطیون در طول تاریخ».
نویسنده: حسن ابراهیم‌زاده.
ناشر: «پایگاه حوزه» وابسته به «مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی»
آدرس:
http://www.hawzah.net/fa/magart.html?MagazineID=0&Magazi neNumberID=4442&MagazineArticleID=31365
با تشکر از جنابعالی و خوانندگان محترم وبلاگتان


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: قدمگاهي ׀ تاریخ: یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , basijdfn.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com
/script-BlogProfileLink- border-collapse: collapsetrfont size=